diumenge, 5 de febrer del 2012

Als mercats, arreu

Mercat a Atenes. Fotografia: Fina Masdéu (2010)
Mercat de verdures, Catània. Fotografia: Aineto i Borràs (2010).
Mercat a Istanbul. Fotografia: Fina Masdéu (2011)
Les visites al mercat m’encanten; formen part sempre de la meva vida. Quan vaig a Atenes, una de les visites obligades és al mercat central, el Kentrikí Agorá, que és meravellós. Encara hi ha un petit departament on hi fan música de rebétiko totes les nits de l’estiu. Diuen que, en l’antic mercat d’Atenes, Sòcrates passejava entre les verdures i les mercaderies, aprenent i ensenyant filosofia. Per a mi és una imatge gairebé real, potser utòpica, però d’alguna manera em ve al cap cada vegada que entro a aquest mercat.
Sempre m’ha agradat visitar els mercats de moltes de les ciutats on vaig. Fins i tot a Seattle, al nord dels estats Units, vaig veure com els peixaters feien quasi una representació teatral per vendre els seus productes, ensenyant les meravelles de cada peça. Feien acudits i cantaven cançons. El públic se’ls arremolinava totalment seduït encara que no comprés res.
Maria del Mar Bonet. La cuina de mumare. Badalona 2011. Ara llibres

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...